Nisan 16, 2014

Sultanı Öldürmek - Ahmet Ümit

Sultanı ÖldürmekDili: Turkce

Uzun zamandir okumak istiyordum da kitaba ulasamamistik gurbet ellerde. Nihayet okudum. Acikcasi Nevzat Baskomseer diye ozlemle basladim. Megersem cok bi rolu yokmus bu kitapta :) ama olsun. Burda da tarihci profesor Mustak var.

Bu sefer Fatih Sultan Mehmet konusunda aydinlatmis bizi Ahmet Bey. Cok da iyi etmis, ben bayagi begendim. Her zaman dedigim gibi polisiye romanlari, 'yazardan daha akilliyim' egosuyla katili tahmin etme cabasiyla okumaya karsiyim. Genellikle romanin edebi bir yani olmadiginda, yani kanli ve genellikle Amerikan bestseller romanlarinda elinizde katil tahmin oyunundan baska bir sey olmadigi icin kacinilmaz olabiliyor. Ancak Ahmet Umit'in kitaplari hicbir zaman boyle olmadi.

Bunu sinsi surprizli cinayet romanindan cok bir karakter romani olarak ele almalisiniz. Anlatim dili biraz degisik, ic dunyasina donusler ve mutemadiyen anlik flashbackler var. Ana karakter Mustak Bey'i sevdim arkadasim oldu..

Bu arada, kendim de doktora ogrenciligi yaptigimdan gayri, Mustak Hoca'nin kendi hocasi Tahir Hakki Bey ile olan iliskisi beni en cok etkileyen kisim oldu. Sanirim yillar sonra kitabin konusunu unutsam da bunu hatirlayacagim. Gec saatlere kadar oturup calismalar, hocanin esiyle bile arkadas olmasi vs.. Acaba mesele muhendislik alaninda mi bilmiyorum. Bizim hocalar cok umursamaz, 2 hafta laboratuara ugramazsin farkinda bile olmazlar.. Belki sosyal bilimlerin guzelligi oradadir; insan faktoru. Neyse, ben bayagi begendim. Tavsiye de ederim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder