Nisan 26, 2014

Har - Murat Uyurkulak

Har
Dili: Türkçe


İlginç.. Yorumum kafamın üzerinde beliren birkaç soru işareti yanında bir gülümsemeyle "ilginç". Fantastik bir hikaye, bir roman. Baştan aşağı sembol. Olaylar kişiler mekanlar, öyle çok da düşünüp analiz etmenizi gerektirmeyen semboller. Kitabı "Kürt sorunu", "Türk-Kürt kardeştir", "80 darbesi", "Yaradılış-İlahi din eleştirisi (hatta tiye alan)", "sanatçı kaprisleri" vs vs olarak okuyabilirsiniz. Seçin beğenin alın, daha doğrusu seçmeyin hepsini alın.

Kitap boyunca keyiflendim mi? Evet. (Kızdım mı? Ona da evet. Burada siyaset yapacak değilim elbet açıklama yapmaya gerek yok.) Bazen lafları öyle koymuş ki, cukkk. Çok keyiflendim evet. Fantastik dedik ya, aslında somut olan olayı al felsefik laf yap iyuuufffff.


..Bir yanda çüklüler, öbür yanda rahimliler vardı. Çüklülerin dışı, rahimlilerin içi kuvvetli olmuştu. Rahimliler selimdi, usluydu, rahimdi, lakin çüklüler pek fenaydı, onları zaptetmek mümkün değildi...Sayfa26

..İnsanın ruhuna erişeceksen, deliğinden değil yarasından gireceksin..Sayfa132

..Son nefesini huzurla veriyorsan, alçaksın.
Son sözün itiraf olmalıdır, son nefes verilmez gönül rahatlığıyla.
"Seni böyle seviyorum" diyenlerden kork.
"Öyle"nden tiksinmektedir zira...Sayfa224

3 yorum:

  1. merhaba, özelden yazmak yada takibe almak istedim ama utanarak söylüyorum bulamadım yolunu :) ben de bir bağyan mühendis ve blog yazarıyım, tesadüfen gördüm yazılarını ve çok beğendim. söylemek istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim :) Ben de sizin blogunuzu gormek isterim..

      Sil
  2. burdan göz atabilirsiniz, kolay gelsin.
    http://biragibi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil