Nisan 08, 2014

Mülksüzler - Ursula K. LeGuin

MülksüzlerDili: Turkce 

VOAAAAAAAAAAAA!! Bir kez daha milyon kez daha sevgili Ursula Teyzeme tesekkur! Daha yeni mi okuyosun hede hodo demeyin. Olmeden okudum iste.

Aslinda soylenecek cok fazla duygu ve dusunce var neresinden baslasam bilmiyorum. Bir an dusununce Yevgeni Zamyatin'in Biz'iyle beraber okudugum en guzel (sosyolojik) bilimkurguydu. 1984 falan geciniz yani..

Kitabin arka kapagindaki ozetimsi yazilar yazmiyorum burada ama kisaca deginmek isterim. 

Bu kitapta aslinda yine Rocannon'un Dunyasi'ndan tanidigimiz Hain gezegeninin oldugu evren var. Ancak anatemamiz Hain degil. Anarres ve Urras diye birbirinin uydusu olan iki gezegen var. Ana karakterimiz fizikci Shevek Anarres'ten. Urras bildigimiz kapitalist dunya, ust-alt insan siniflari, fakir-zengin ayrimi, mal mulk gosterisciligi vs. Anarres ise, yillaar once Urras'i terk eden bir grup 'direnisci'nin kurdugu koloni. Anarres'te degisik bir sistem var. Komunizm denir mi bilmiyorum ama daha cok anarsik bir duzen var. Anarsizmi hep okuyup anlamak istemistim ama sirasi gelmemisti, cok guzel bir girizgah oldu. Etrafi yakip yikmak degil kesinlikle! 

Anarres'te sahiplenme yok, devlet yok, kimse kimsenin patronu degil. Sahip olmama kulture o kadar yerlesmis ki, hirsizlik yok suc yok polis yok hapishane yok PARA YOK. Herkes cop toplamak lagim temizlemek tarim bilim vs her isi yapiyor, ancak istemezse de yapmiyor. Bence harika..

Neyse oturup hikayeyi anlatacak degilim, okuyun :) Mutlaka okuyun! Gercekten muthis!

1 yorum:

  1. Ben de daha yeni okuyup inceleyebildim gerçekten başarılı bir kitap

    YanıtlaSil