Nisan 01, 2012

Her Temas İz Bırakır - Emrah Serbes


Dili: Türkçe

Evet nihayet kitaplara başlayabildim.. Keşke diyorum diziden önce haberim olsaymış da okusaymışım. Dizinin muhteşem kurgusundan dolayı kitapla ilgili çok çok çok yüksek beklentim vardı açıkçası. Bu sefer bahsettiğim beklenti "uyarlama uyum yüzdesi" değil elbet. Kitabı bir çırpıda okudum okumasına ama pek normal bir şahıs olmayan Behzat Amir'in gelgitleri çok net değil. Yani dilim varmıyor söylemeye lütfen yanlış anlama Emrah Serbes.. Kalemin o zamanlar çok güçlü değil miymiş?? Gerçekten çok tatlı metaforlar var; aşağıda da yazdım zaten ama kitabın içine balıklama dalamadım sanki..

Bu arada diziyi izleyenler için.. Bu kitap dizinin ilk bölümü ancak her şeyiyle aynı değil. Örneğin Akbaba karakteri Behzat'ın yaşında daha yakın. Hikayede birden fazla cinayet var aslında falan filan. Hatta en çok hoşuma giden şeylerden birisi de kitap içinde geçen bazı repliklerin veya sahnelerin, dizinin başka başka bölümlerinde karşımıza çıkmış olması. Sezon boyu iyice yedirilmiş yani.

Özellikle ikinci sezonda büyüyen Hayalet karakteri heyecanımın hevesi kursağında bekliyor. Bu kitapta fazla rolü yoktu ama ben umudumu kaybetmedim bekliyorum :)

Neyse sonuç olarak kitabı gerçekten çok beğendim. Velhasıl dizinin verdiği gazla sürreel bir mükemmellik beklentim olmuş, onu tam tatmin edemedik. Sanırım ilk kez bir eserin görsel halini daha çok sevdim. Tabii ki herkese tavsiye ediyorum, diziyi izleyen izlemeyen. En kısa zamanda diğer kitabı da okuyacağım. Belki diğer kitapta daha güçlü bir kalem vardır bilemiyorum ama nihayetinde yazarın kendini kanıtlama derdi yok artık. Senaryoların tamamını kendisi yazmasa da orada görüyoruz zaten.


...(Hayalet için) Az ötedeki Tekel bayisinin önünde durmuş, çevredekilerle sohbet ederken, kağıt üzerine alelacele karalanmış bir çöp adamı andırıyordu...Sayfa16

..Sen terör örgütü müsün Ramazan Ağbi?...Sayfa31

..- Adın ne?
- Şule, Jale, Berna, Selma.. Hangisini tercih edersin?..Sayfa109

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder