Mayıs 06, 2012

Son Hafriyat - Emrah Serbes

Dili: Türkçe

Son Hafriyat, Behzat Ç'nin ikinci kitabı. Hani film yapılan. Neyse ki filmi izlemeden kitabı okudum. İlk kitapta biraz (hafif, çok değil gerçekten) hayal kırıklığı olmuştu ama bu kitap gerçekten harika. Emrah Serbes belli ki baya geliştirmiş kendini iki kitap arası. Ben de uzman değilim neticede, sıradan bir okur gözüyle söylüyorum.

İki kitapta da dizinin aralarına serpiştirilmiş sahneler bulmak çok hoşuma gitti açıkçası. Sonuçta dizi kendi başına ilerleyen büyüyen bir senaryo oldu. Kitabın es geçilmemesi güzel. Konuyu falan anlatmama gerek yok. Tek bir cümleyle, kendine Red Kit diyen bir katilin peşindeler kitap boyunca.

Hoşuma giden ilk öğe, lakaplar. KASS var mesela en güzeli: Kendini Ahmet Sanan Süleyman. BMx2 var. Barni Moloztaş'a Benzeyen Müfettiş. Gorbaçov Hasan, Pembo var. Var oğlu var.

Hoşuma giden ikinci şey ise kitap boyunca Ankara'nın içine edilmesinden, oranın buranın kazılmasından bahsediliyor olması. Abi X'te buluşalım. Nerde? X'te işte, şimdi yıktılar Y oldu ya.
Ah hö(ü)rmetli belediye reisi, mahvettin her yeri de, neyse ki insanlar senden korkularına susmuyorlar.

İşte böyle çok güzel bir kitap olmuş. Alıntı yazmak çok kolay değil. Genellikle hikayenin gidişinden kahkahalara boğulduğunuz anlar veya vay anasını dediğiniz yerler oluyor ama koca bir sayfayı buraya aktarmadan anlaşılacağını düşünmüyorum. O bakımdan az ve öz.

..Cinayet mahallinde Behzat Ç., kayıp yakınlarını coplayan on robocop gücündedir derler..Sayfa56

.."Bencil adamlardaki evcil hayvan tutkusu."..Sayfa156

..Esasen kendisi de makine mühendisiydi, ama kafası fazla çalışmadığından müdür yapmışlardı..Sayfa157

1 yorum:

  1. Ben birinci kitabı okudum şimdilik ve diziyi de izlemiyorum (daha doğrusu izleyemiyorum, biraz uykucuyum da:). İkinci kitabı alıp almama konusunda kararsızdım ama yorumunuzu okuyunca almaya karar verdim.

    YanıtlaSil