Mayıs 25, 2012

Azil - Hakan Günday


Dili: Türkçe


Her Hakan Günday kitabında olduğu gibi yine aynı şeyi söyleyeceğim: İnanılmaz!!

Ana karakter aslında 2 önce okuduğum kitap olan The Curious Incident of the Dog in the Night-Time'a benziyor aslında. Gerizekalı sanılan Asil'in aslında delilik ve dahilik arasında gidip geldiği hikaye. Açıkçası ben çok etkilendim ve hıphızlı okudum. 

Asil'in içinde saf bir "Ben" var ve onun farkına Asil 3 yaşındayken varıp, sonra üstünü örtüyor ve içine kapanıyor. Serçe parmağının tırnağı ve eti arasına biriken kara bir şey. Asil'in hayatına 3 ve 30lu yaşlarına doğru giriyoruz. Belki de psişik diyebileceğimiz kadar iyi olasılık hesaplama teknikleriyle hayal ve gerçek arasında gidip gelerek yaşıyor bir süre. Burası bana biraz fikrine hayran kaldığım ama kurgusundan bir o kadar nefret ettiğim Olasılıksız'ı hatırlattı. Hayran kaldığım kısmını tabii :) Alkol uyuşturucu da var, kukla milletvekilleri de, daha bir sürü ilginç fikir de..

Kitabın sonlarında tanıştığı temiz insan Yahya var. En çok onu sevdim ben, siz de tanışın kendisiyle.

Kitabın sevdiğim cümlelerini koyamıyorum zira daha buraya geçiremeden kitabı Haku'ya bıraktım.
Haddime düşmeyerek bir sürü yıldızlı pekiyi veriyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder